مقالات

بهترین ساز برای یادگیری کودکان

بهترین ساز برای یادگیری کودکان

برای انتخاب بهترین ساز برای یادگیری کودکان می توان از استادان موسیقی کودکان آموزشگاه راست پنجگاه کمک بگیرید.

کودکانی که نواختن ساز را یاد می‌گیرند، رشد سریع‌تری را از لحاظ هوش تجربه می‌کنند. همچنین موجب پیشرفت در مهارت های حرکتی، گوش دادن، رشد حسی و عزت نفس آنها می شود. معمولاً وقتی کودکان به یادگیری موسیقی علاقه نشان می دهند، والدین آنها بسیار هیجان زده می شوند، به خصوص اگر از مزایای آموزش موسیقی در کودکی آگاهی داشته باشد.

در این مقاله بهترین سازها برای یادگیری کودکان معرفی شده است. همچنین موارد مهمی را که باید هنگام انتخاب بهترین ساز در آموزش موسیقی به کودکان در نظر گرفته شود، بیان شده است.

معرفی بهترین ساز برای یادگیری کودکان

انتخاب بهترین ساز برای کودکان بسیار شخصی است و باید براساس علاقه و توانایی آنها انجام شود. هر سازیی که انتخاب شود، تعدادی از استادان موسیقی کودک به آنها آموزش می دهند. از آنجا که سازهای زیادی برای کودکان وجود دارد که والدین آنها باید در نظر بگیرند، در ادامه برخی از سازهای مناسب کودکان معرفی شده است.

1- پیانو/ کیبورد

برخی از استادان موسیقی این دو را از هم جدا می‌کنند و می گویند کاربردهای متفاوتی دارند، اما اصول اولیه بسیار شبیه به هم هستند. برخی دیگر معتقدند که یادگیری نواختن کیبورد و پیانو باید پیش نیاز یادگیری هر ساز دیگری باشد. طبق گفته آموزشگاه های موسیقی، پیانو علیرغم اینکه یک ساز است، طیف کاملی از سازهای موجود را پوشش می دهد. همچنین هماهنگی بین دست ها و بین دست و چشم را به کودکان آموزش می دهد.

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: آموزش پیانو

2- گیتار

ظهور موسیقی های جدید محبوبیت گیتار را افزایش داده است. این ساز را می توان به صورت انفرادی یا گروهی نواخت و هماهنگی دست با دست و دست و چشم را آموزش دهد. همچنین انواع مختلفی از گیتار مانند الکترونیکی، آکوستیک و باس وجود دارد.

برای آموزش گیتار می توانید از کلاس های آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه به صورت حضوری و آنلاین استفاده کنید.

ویولن کودکان

3- ویولن

در حالی که اغلب با موسیقی کلاسیک همراه است، یادگیری آن نسبتاً آسان است و می‌توانید اندازه‌های مختلف آن را برای کودکان خود خریداری کنید که باعث می‌شود یک ساز عالی برای شروع یادگیری موسیقی در فرزند شما باشد.

4- ویولن سل

این ساز از ویلون بزرگ تر و به صورت نشسته نواخته می شود. ویولن سل، یک ساز زهی کلیدی است و بیشتر در کنسرت ها از آن استفاده می شود.

5- طبل

یادگیری زدن طبل راه خوبی برای یادگیری نظم و انضباط موسیقی است؛ زیرا درک تفاوت های ظریف این ساز میل به زدن ساده را از بین می برد. این ساز به قدری با بسیاری از سبک های موسیقی جدایی ناپذیر است که همیشه باید در میان محبوب ترین سازها باشد.

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: کلاس موسیقی کودک

6- ساکسیفون

ساکسیفون محبوب ترین ساز بادی است. در همه طیف‌های صوتی از آن وجود دارد. ساکسیفون در اشکال و اندازه‌ها مختلف آموزش داده می شود و در سبک های مختلف مفید است، اگرچه بیشتر برای جاز کاربرد دارد.

7- فلوت/ نی

این نوع سازهای بادی، یک ساز آرام و بسیار قابل حمل هستند که یادگیری آنها بسیار آسان است و هزینه زیادی ندارد، البته اگر تحت آموزش استاد موسیقی حرفه ای یادگیری صورت گیرد.با یادگیری این نوع سازها، کودکان می توانند سازهای دیگر را به راحتی یاد بگیرند. اگرچه در درجه اول یک ساز کلاسیک/سنتی است، اما با سبک های دیگر سازگار شده هستند.

8- سازدهنی

بسیاری از کودکان یادگیری موسیقی را از دوره دبستان شروع می کنند و گام به گام یادگیری این ساز تحت نظر استادان موسیقی انجام می شود. این ساز سبک است و جزو سازهای بادی محسوب می شود.

آموزش آواز در کودکان

بهترین ساز در یادگیری کودکان، تقویت صدای آنها در خواندن آواز است. این کار موجب تقویت هوش و حافظه آنها می شود. استادان موسیقی و آموزشگاه های موسیقی می توانند با ارائه مشاوره در انتخاب بهترین ساز در یادگیری کودکان، کمک بزرگی به والدین کنند.

برای ارتباط با استاد موسیقی کودک در آموزشگاه راست پنجگاه می توانید با شماره 02165253009 تماس بگیرید.  

ساز مناسب کودکان ویولن

آسان ترین ساز برای یادگیری کودکان

با توجه به علاقه و توانایی کودکان باید ساز مناسب برای آنها انتخاب شود. به این صورت که نمی توان یک آموزش خاص با یک ساز را برای کودکان با توانایی مختلف در نظر گرفت. در هنگام آموزش موسیقی به کودکان باید آشنایی کودکان با سازهای بادی، کوبه ای و زهی انجام شود.

آسان ترین ساز برای کودکان زیر 7 سال: بلز، فلوت ریکورد، طبلک

ساز مناسب برای کودکان بالای 7 سال: گیتار، پیانو، ویولن، تنبک

سن مناسب آموزش موسیقی به کودکان

سن کودکان در یادگیری آنها تاثیرگذار است. بنابراین در هنگام آموزش موسیقی به کودکان باید سن آنها را در نظر گرفت. به این صورتی کودکان باید به سنی رسیده باشند که تمرکز لازم برای یادگیری داشته و دارای قدرت تحلیل باشند.

پیشنهاد می شود در سال های اول زندگی با ابزار ابتدایی یکسری تمرینات موسیقی انجام شود تا ذهن آنها آمادگی لازم برای آموزش موسیقی در سال های بعدی زندگی را داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی پیشنهاد می شود.

مزایای آموزش موسیقی به کودکان

آموزش موسیقی به کودکان دارای فواید بسیاری است که در ادامه برخی از آنها بیان می شود.

بهبود مهارت های بین فردی: با شرکت کودکان در کلاس های موسیقی، مهارت های بین فردی را یاد می گیرند و برقراری ارتباط با سایر همسالان در آنها به وجود می آید.

تقویت حافظه: در هنگام یادگیری موسیقی، کودکان زبان کامل نت را یاد می گیرند. این کار را باید با تمرین های فراوان انجام می دهند که موجب تقویت حافظه آنها می شود. بنابراین در هنگام درس خواندن نیز به راحتی می توانند اطلاعات زیادی را در ذهن خود نگهداری کنند.

ایجاد خلاقیت: برای اینکه کودکان در آینده به افراد موفق تبدیل شوند، باید افرادی خلاق و نوآور باشند. بنابراین با یادگیری یک ساز، فرصت نوآوری و خلاقیت برای کودکان فراهم خواهد شد.

افزایش عزت نفس: افراد در سن های مختلف از انتقاد استقبال نمی کنند، به خصوص اگر در سن کودکی باشند و تجربه برخورد با نظرات مختلف را نداشته باشند. هنگام یادگیری ساز، اگر به کودکان انتقاد شود، آنها یاد می گیرند که با روش مثبت با آنها برخورد کنند و از آن در جهت پیشرفت خود استفاده می کنند. این کار موجب افزایش عزت نفس کودکان می شود که در آینده موجب موفقیت بیشتر آنها خواهد شد.

بهبود مهارت های حرکتی: آموزش موسیقی موجب می شود که کودک هماهنگی بین اعضای بدن را از طریق ذهن یاد بگیرد. این کار موجب بهبود در مهارت های حرکتی آن در تمام زوایای زندگی خواهد شد.

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا برگزار می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می شود.

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

هنرجویان عزیز برای اطلاع از کلاس های موسیقی  آموزشگاه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *