مقالات

نحوه انتخاب ساز مناسب

انتخاب ساز مناسب

نواختن ساز مزایای زیادی دارد که باعث می شود شما یا فرزندتان برای یادگیری یک ساز سرمایه گذاری کنید. بنابراین شما باید بدانید که کدام ساز را انتخاب کنید و نحوه انتخاب ساز مناسب برای شما چگونه است و شما به چه سازی علاقه مند هستید؟

با توجه به انواع مختلف ساز (بادی، زهی، کوبه ای و…)، انتخاب زیادی برای افراد وجود دارد، به همین علت باید درباره آنها اطلاعات لازم را کسب کنید، همچنین باید به ویژگی های شخصیتی و اجتماعی خود شناخت کامل داشته باشید تا بتوانید با انگیزه بالا آموزش موسیقی خود را دنبال کنید.

برای انتخاب بهترین ساز می توانید با تلفن 02165253009 آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه تماس بگیرید. با راهنمایی اساتید حرفه ای این آموزشگاه، ساز مورد علاقه خود را خریداری کرده و از نواختن آن لذت ببرید.

انتخاب ساز مناسب برای کودکان

نکات مهم در انتخاب ساز مناسب

1- چه نوع موسیقی را دوست دارید: این یک نکته واضح به نظر می‌رسد، اما باید درباره آن فکر کنید. اگر واقعاً گوش دادن به موسیقی سنتی را ترجیح می‌دهید، ممکن است یک ساز مناسب برای موسیقی پاپ همان طور که به نظر می‌رسد سرگرم‌کننده است، انتخاب درستی برای شما نباشد، بنابراین هنگام انتخاب ساز باید به اینکه چه نوع سبک و آهنگی را دوست دارید، توجه داشته باشید.

2- سبک موسیقی خود را انتخاب کنید: ساز موسیقی یک سرمایه گذاری بزرگ برای زمان است، بنابراین مطمئن شوید که سبک موسیقی که می نوازید مطابق با سلیقه شما باشد. برخی از سازها تطبیق پذیرتر از سایر سازها هستند. هنگامی که به نوک انگشتان کمانچه و خمیدگی دست زدید، می توانید در یک سبک تخصص داشته باشید یا در بسیاری از سبک ها ادامه دهید.

3- موقعیت هایی مختلف خود را در حال نواختن ببینید: آیا به نظر شما نواختن سازهای زهی آکوستیک خوب به نظر می‌رسد یا ماندولین انتخاب خوبی است؟ اگر کمتر اجتماعی هستید، پیانو همیشه به صورت انفرادی خوب به نظر می‌رسد و استفاده از سازهای گروهی برای شما پیشنهاد نمی شود.

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: آموزش پیانو با استادان برتر موسیقی

3- محدودیت های بودجه خود را مشخص کنید: اکثر سازها را می توان در محدوده قیمت های مختلف خریداری کرد؛ اما برخی از آنها به شدت ارزان یا گران تر از دیگر سازها هستند.

4- ویژگی های فضای تمرینی خود را در نظر بگیرید: اگر در آپارتمانی با دیوار نازک زندگی می کنید، باید بدانید که نمی‌توانید از سازهایی با صدای بلند استفاده کنید. بنابراین باید درباره محدودیت فضای تمرین خود آگاهی کامل داشته باشید، سپس ساز مناسب خود را انتخاب کنید.

5- زمان آموزش موسیقی، یادگیری و تمرین با ساز را مشخص کنید: اگر می‌خواهید یک نوازنده واقعا عالی شوید، همه سازها به سرمایه‌گذاری زمان زیادی نیاز دارند، اما با توجه به سازی که به دنبال آن هستید، می‌توانید با زمان کمتری به یک نوازنده خوب یا کافی تبدیل شوید.

6- توانایی جسمی و فیزیکی را مدنظر قرار دهید:  اگر نمی‌توانید چیز سنگینی را بلند کنید، سعی نکنید که از سازهای بزرگ استفاده کنید. اگر ظرفیت ریه بالایی ندارید، این مورد را در هنگام انتخاب ساز باید در نظر بگیرید. مطمئناً، اگر اراده ای برای نواختن در سازهایی را داشته باشید که از نظر فیزیکی برای شما دشوار است، می توانید تقریباً از هر چیزی پیشی بگیرید، اما برای کمی سختی آماده باشید.

7- همزمان ساز بنوازید و آواز بخوانید: اگر واقعاً می خواهید همراه با نواختن ساز، خوانندگی کنید، به خصوص اگر می خواهید آن را به صورت انفرادی انجام دهید، می توانید پیانو یا گیتار را انتخاب کنید. تعداد زیادی از نوازندگان بزرگ با آواز خواندن با سازهای مختلف همراهی می کنند. پیانو و گیتار هر دو می‌توانند کامل و دامنه‌ای از صدا را ارائه دهند که به‌صورت تک‌نواز، صدای انسان را به خوبی همراهی می‌کند. تصادفی نیست که آنها محبوب ترین سازهای همراه برای خوانندگان هستند.

8- آینده نواختن با ساز خود را در نظر بگیرید: اگر به دنبال نواختن موسیقی در یک گروه کوچک، گروه سنتی یا تعداد دیگری از سبک های موسیقی هستید، فکر می‌کنید در کجا قرار بگیرید و چه آینده برای خود پیش بینی می کنید؟ اگر می‌خواهید نواختن ساز را به صورت حرفه ای انجام دهید، سازی را انتخاب کنید که بیشترین تکنوازی را می گیرد و ملودی را در سبک انتخابی شما می نوازد. اگر ترجیح می دهید یک قهرمان بی نام باشید، به دنبال چیزی در بخش ریتم بروید.

9- تمرین نواختن ساز با هم گروهان را مورد توجه قرار دهید: انواع خاصی از سازهایی که نواخته می‌شوند، واقعاً برای نوازندگان اجتماعی مناسب‌تر هستند و اگر هرگز فرصتی برای انتخاب آهنگ با دیگران نداشته باشید، در حفظ آن مشکل خواهید داشت.

با توجه به نکات بیان شده، لازم به ذکر است که ساز خود را با دقت انتخاب کنید. اگر واقعاً آن را دوست نداشته باشید، هرگز یادگیری آن را ادامه نخواهید داد و به صورت نیمه کاره رها خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله هزینه کلاس موسیقی در آموزشگاه موسیقی پیشنهاد می شود.

موسیقی آنلاین

انتخاب ساز مناسب برای یادگیری

انتخاب ساز مناسب موجب افزایش یادگیری خواهد شد، زیرا باید مطابق با استانداردهای یادگیری موسیقی انجام شود. بنابراین در هنگام خرید ساز مورد علاقه خود تمام نکات مهم برای انتخاب ساز مناسب را در نظر بگیرید.

اگر ساز خود را با توجه به موارد ذکر شده، انتخاب نکنید ممکن است در روند یادگیری موسیقی با مشکلات زیادی روبه رو شوید تا حدی که دیگر نخواهید آموزش موسیقی را دنبال کنید.

برای یادگیری بهتر موسیقی تنها داشتن ساز مناسب کافی نخواهد بود، بلکه استفاده از کلاس های آموزشگاه های موسیقی معتبر یکی از موارد مهم است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

در همین راستا برای آشنایی بیشتر آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با داشتن استادان موسیقی برتر و کلاس های موسیقی حضوری و آنلاین به شما کارابران گرامی معرفی می شود. برای اطلاع دقیق از زمان کلاس های موسیقی و ارتباط با این آموزشگاه می توانید با شماره تلفن 02165253009 تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: آموزش گیتار با استادان برتر موسیقی

قیمت ساز مناسب

چرا برخی از سازهای موسیقی گران هستند؟

خرید آلات موسیقی می تواند یک سرمایه گذاری پرهزینه باشد. ممکن است یک ساز با کیفیت بالا و درجه یک قیمت بالایی داشته باشد، امام در هنگام یادگیری موسیقی در مرحله اولیه می توان از سازهای با قیمت کمی پایین تر و کیفیت مناسب استفاده کرد.

برخی از قیمت های سازها با اعتبار سازنده آنها تعیین می شود. این سازها به دلیل وضوح، غنا و ویژگی فردی صدایشان ارزشمند هستند. برتری انواع سازها به ساخت، مواد با کیفیت بالا و ویژگی‌های شکلی انحصاری آنها بستگی دارد.

کمیابی نیز نقش بسزایی در تعیین قیمت سازها دارد. برای مثال سازهای زهی با کیفیت بالا به دلیل کار بسیار زیادی که برای ساخت آنها صرف می شود، قیمت بالایی دارند. این ساز که به عنوان یک قطعه کوچک از صنوبر یا افرا شروع می‌شود، به طور دقیق با دست در یک دوره تقریباً 150 ساعته ساخته می شود، به همین دلیل است که اغلب سازندگان معمولاً بیش از 10 ویولن در سال تولید نمی کنند.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که این سازها برای نوازندگان حرفه ای طراحی می شود. سازهای مقرون به صرفه و با کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که برای افراد مبتدی برای یادگیری مناسب است و سازهای خاصی (به دلیل ماهیتشان) مقرون به صرفه تر از سایر سازها هستند.

انتخاب ساز مناسب برای کودکان

در هنگام خرید ساز برای کودکان باید نکات مهمی مانند ساز مورد علاقه، اندازه ساز، کاربرد ساز، توانایی فیزیکی کودک هنگام نواختن ساز موردنظر، استعداد و توانایی ذهنی کودک را در نظر بگیرید، زیرا اگر این نکات مورد توجه قرار دهید، امکان دلسردی کودک برای یادگیری موسیقی وجود دارد.

پیشنهاد می شود قبل از انتخاب ساز مناسب برای کودکان، با یک استاد موسیقی حرفه ای مشورت کنید تا بتوانید با استفاده از راهنمایی متخصصان این حوزه، ساز مناسب را برای کودکان خریداری کنید. این کار نیز موجب تسریع در یادگیری موسیقی کودک شما خواهد شد.

در نهایت می توان بیان کرد که انتخاب ساز یکی از موارد مهم قبل از شروع کلاس های آموزش موسیقی است، برای راهنمایی بیشتر پیشنهاد می شود قبل از خرید ساز مورد علاقه خود حتما با استاد موسیقی خود مشورت کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله بهترین ساز برای یادگیری کودکان پیشنهاد می شود.

آموزش موسیقی آنلاین آموزشگاه راست پنجگاه

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می شود.

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

هنرجویان عزیز برای اطلاع از کلاس های موسیقی  آموزشگاه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *