مقالات

آموزش موسیقی آنلاین

آموزش موسیقی آنلاین

آموزش موسیقی آنلاین یک فناوری جدید در صنعت آموزش موسیقی است. برای این نوع آموزش می تواند از پلتفرم های آنلاین و اینترنت برای آموزش، راهنمایی و آموزش هنرجویان در هر رده سنی استفاده می کند. آموزش موسیقی آنلاین تعامل را از طریق استفاده از ویدئوها، فایل های صوتی و گرافیکی افزایش می دهد. همچنین یادگیری موسیقی به صورت آنلاین در کودکان با دلهره کمتر و کارایی بالاتر گزارش شده است؛ زیرا در کلاس آنلاین موسیقی بدون ترس از قضاوت شدن سؤال می پرسند و می‌توانند هر لحظه از طریق فیلم‌ها و فایل‌های صوتی ضبط‌شده، آموزش را بارها برای آنها تکرار کرد.

آموزش موسیقی آنلاین به هنرجویان این امکان را می دهد که در هر مکانی حتی  دوردست ترین مناطق، توسط استادان موسیقی حرفه ای با اتصال به اینترنت آموزش ببینند. از سوی دیگر، استادان می توانند بدون محدودیت در جغرافیایی به آموزش بپردازند. افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه هوشمند و گستردگی اینترنت منجر به افزایش تقاضا برای آموزش موسیقی آنلاین در چند سال گذشته شده است.

آموزش موسیقی آنلاین چیست؟

زمانی که افراد بدون حضور در کلاس، از طریق اینترنت و با استفاده از پلتفرم با استاد موسیقی تحت آموزش قرار می گیرند، به آن آموزش  موسیقی آنلاین گفته می شود. این نوع آموزش از زمانی شیوع کرونا نیز بسیار افزایش یافته است، درواقع به نوعی آموزش محبوب و پرطرفدار در بین هنرجویان و استادان تبدیل شده است.

همچنین رشد مستمر تعداد کاربران اینترنت باعث افزایش تقاضا برای آموزش موسیقی آنلاین شده است، یکی از مهم ترین عواملی که باعث رشد بازار آموزش موسیقی آنلاین می شود، رشد تعداد کاربران اینترنت است. این امر منجر به افزایش تقاضا برای آموزش های آنلاین شده است. استفاده روزافزون از فناوری هایی مانند دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی باعث رشد بیشتر استفاده از آموزش  موسیقی آنلاین تا حد زیادی شده است.

برای آموزش انواع ساز می توانید از کلاس های آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه به صورت حضوری و آنلاین استفاده کنید.

موسیقی آنلاین

چگونگی روند یادگیری در آموزش موسیقی آنلاین

بدون شک شیوه یادگیری موسیقی در دنیای کنونی تغییر کرده است و افراد را تشویق به پذیرش آموزش آنلاین کرده است. این مورد برای اکثر نوازندگانی که اکنون آموزش موسیقی آنلاین را به عنوان آینده خود می بینند، تصمیمی بسیار بزرگ و سخت است.

آموزش موسیقی آنلاین رویکردی جدیدی در دنیای موسیقی است که با استفاده روزافزون کاربران از اینترنت به سرعت رایج شده و در دوران شیوع بیماری کرونا استفاده از این نوع آموزش چندین برابر شد. البته در گذشته نیز این نوع آموزش وجود داشته است، بسیاری از استادان موسیقی سال های زیادی است که شروع به ارائه تخصص خود به صورت آنلاین کرده اند.

مزایای آموزش موسیقی آنلاین

صرفه جویی در زمان و انرژی: آموزش های آنلاین موسیقی باعث صرفه جویی در زمان می شود. به این صورت که دیگر نیاز ساعت های طولانی در مسیر و رفت مراجعه به آموزشگاه باشید یا اگر کلاس موسیقی شما خصوصی است، نیازی نیست که استاد زمانی را در مسیر خانه شما در حال رفت و آمد باشد. با استفاده از کلاس آنلاین برای یادگیری موسیقی به راحتی می توان در کلاس های استادان موسیقی برتر شرکت کنید و این فرصت برای شما به عنوان هنرجو فراهم می شود که در هر زمان و هر کجا که برای شما بهتر است، در کلاس آنها شرکت کنید.

برگزاری کلاس های آنلاین نیازی به صرف زمان و انرژی برای آماده سازی و ارائه کلاس های موسیقی حضوری ندارد. آموزش آنلاین مزیت ایجاد دوره های آنلاین را ارائه می دهد که می توانند یک بار ایجاد شوند، اما چند بار هنرجو به آن دسترسی داشته باشد و براساس آن تمرین های خود را انجام دهد. در نهایت موجب افزایش یادگیری در هنرجویان خواهد شد.

هزینه کمتر: استادان موسیقی و هنرجویان با داشتن کلاس آنلاین می توانند هزینه های مربوط به رفت و آمد خود حذف کنند، همچنین هزینه اجاره آموزشگاه های موسیقی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای ارتباط با استاد موسیقی کودک در آموزشگاه راست پنجگاه می توانید با شماره 02165253009 تماس بگیرید.

نکات مهم در آموزش موسیقی آنلاین

برای آموزش موسیقی به صورت آنلاین باید یکسری اصول رعایت شود و هنرجویان با نکات مهم قبل از آموزش آشنایی داشته باشند. برخی از این موارد مهم عبارت است از: 

1- ساز، سبک موسیقی و استاد موسیقی خود را انتخاب کنید

ابتدا ساز و سبک موسیقی خود را انتخاب کنید. سپس تصمیم بگیرید که می خواهید تحت آموزش کدام استاد موسیقی و در آموزشگاهی باشید. قبل از ثبت نام بررسی کنید که آیا استاد مورد علاقه شما، کلاس آنلاین برگزار می کند یا اینکه باید در کلاس های حضوری آن شرکت کنید.

2- تجهیزات لازم برای آموزش آنلاین را فراهم کنید

از آنجایی که آموزش های آنلاین موسیقی بر ارتباطات سمعی و بصری متکی است، مهم است که خود را به ابزارها و نرم افزارهای مناسب مجهز کنید که به شما امکان می دهد که در کلاس موسیقی را به طور مؤثر شرکت کنید. برای آموزش موسیقی آنلاین به موارد زیر نیاز دارید که عبارت است از:

  • یک برنامه ارتباطی مانند زوم، فیس تایم یا اسکایپ
  • گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتر و یا لپ تاپ
  • اینترنت پرسرعت
  • دوربین یا وب کم
  • هدفون

در رابطه با اتصال به اینترنت، یکی از عناصر مهمی که باید هنگام برگزاری کلاس‌های زنده در نظر بگیرید، سرعت پهنای باند اینترنت است. خرید پهنای باند اینترنت کافی از ارائه دهنده اینترنت به شما امکان می دهد زمان تاخیر را کاهش دهید (سرعت آپلود در اینجا مهم ترین است).

3- یک محیط ساکت و مناسب را برای آموزش انتخاب کنید.

یک اتاق ساکت و بدون رفت و آمد را برای کلاس آنلاین خود انتخاب کنید. یک مکان آرام که حداقل حواس پرتی را داشته باشد و از نور طبیعی برخوردار باشد، یک فضای آموزشی ایده آل است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله هزینه کلاس موسیقی در آموزشگاه موسیقی پیشنهاد می شود.

آموزش آنلاین موسیقی راست پنجگاه

آموزش آنلاین سازهای مختلف

برای یادگیری موسیقی به صورت آنلاین تمام سازها از این طریق آموزش داده می شود، در ادامه نحوه آموزش آنلاین برخی از سازهای محبوب بیان شده است.

آموزش آنلاین پیانو

پیانو محبوب ترین ساز در جهان است. آموزش پیانو تمام جنبه های نوازندگی پیانو از جمله کار با وضعیت بدن، آموزش سلفژ، تمرین یا حفظ آهنگ ها، یادگیری مقیاس های پیانو، پیشرفت آکورد، اکتاو و آرپژ را پوشش می دهد. برای یادگیری پیانو، سبک های موسیقی (کلاسیک، جاز، تئاتر موزیکال و…) بسیاری نیز وجود دارد که می توانید در آموزش آنلاین پیانو خود یاد بگیرید.

آموزش آنلاین گیتار

اگر قصد یادگیری گیتار را دارید، آموزش آنلاین گیتار به سختی پیدا می شود، به همین دلیل است که باید در جستجوی آموزشگاهی باشید که این ساز را به صورت آنلاین آموزش می دهد، باشید. یادگیری گیتار با تعیین اینکه از چه نوع گیتاری می خواهید استفاده کنید، شروع می شود. انواع زیادی از این ساز وجود دارد، اما این چهار نوع اصلی آن عبارت است از:

  • گیتار کلاسیک: برای یادگیری سبک کلاسیک، فولک، اسپانیایی، لاتین، فلامنکو
  • گیتار آکوستیک: برای یادگیری سبک سلتیک، فولک، کانتری، بلوز، بلوگرس
  • گیتار الکتریک: برای یادگیری سبک راک، بلوز، جاز، متال
  • گیتار باس: برای یادگیری سبک راک، بلوز، فانک، پاپ، جاز، متال

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: آموزش پیانو 

آموزش آنلاین ویولن

ویولن نیز همانند پیانو و گیتار، جزو سازهای پرطرفدار و محبوب است. ویولن به عنوان یک ساز دارای قابلیت های گسترده ای است. تقریباً در هر سبک موسیقی می توان از آن استفاده کرد؛ اما به مهارت زیادی نیاز دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید در کلاس های آموزش آنلاین ویولن شرکت کنید، برنامه دوره آموزشی ویولن شما می‌تواند شامل درس‌هایی در مورد وضعیت صحیح وضعیت بدن، کوک، تکنیک‌های تعظیم، پوزیشن‌های ویولن و سایر تکنیک‌های پیشرفته‌تر باشد که در آن از توقف‌های دو، سه و چهارگانه استفاده می‌ شود.

پیشنهاد آموزشگاه راست پنجگاه: آموزش آواز

آموزش آنلاین آواز

یک استاد موسیقی آواز می تواند درس های آواز را به صورت آنلاین آموزش دهد و آموزش مناسبی را به هنرجویان خود ارائه دهد. این دروس ممکن است شامل گرم کردن صدا و تکنیک‌ها، تمرین‌های تنفسی، کار با وضعیت بدن و آموزش خواندن به هنرجویان در سبک های مختلف مانند سنتی و پاپ باشد.

آموزش موسیقی آنلاین تکی یا گروهی

این نوع آموزش مانند آموزش حضوری می تواند به صورت تکی یا چند نفره یا گروهی انجام می شود. به این صورت که هنرجویان و استاد موسیقی از طریق اینترنت و پلتفرم های مانند زوم با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تمام موارد آموزش توسط استاد بیان می شود. تنها تفاوت آموزش آنلاین با آموزش حضوری این است که افراد از لحاظ فیزیکی با یکدیگر در ارتباط نیستند، تمام موارد آموزش در آن ارائه می شود و همه چیز در بستر وب انجام خواهد شد.

بهترین بستر برای آموزش موسیقی آنلاین

وب سایت های زیادی وجود دارند که موقعیت های آموزش موسیقی آنلاین را ارائه می دهند. اگر به دنبال بستری برای آموزش موسیقی به صورت آنلاین هستید، زوم، انتخاب ایده‌آلی برای شماست. اسکایپ و زوم گزینه های عالی برای آموزش آنلاین هستند. با این حال، زوم گزینه های بیشتری را از نظر آموزش موسیقی ارائه می دهد و متناسب با نیازهای آموزش موسیقی طراحی شده است.

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه، تمام موارد ویژگی های لازم که بهترین آموزشگاه های موسیقی دارند، وجود دارد. در این آموزشگاه کلاس های آنلاین با متفاوت ترین شکل انجام می شود، به این صورت که از طریق اینترنت پرسرعت با برنامه های مانند google do ،google met ،zoom ،skype با بهترین وبکم (برای داشتن تصاویر واضح) انواع ساز توسط استادان موسیقی آموزش داده می شود.

وضوح تصویر و تغییر سایزهای مختلف آن در حین آموزش از ویژگی های انحصاری این آموزشگاه محسوب می شود. از دیگر ویژگی ها آن می توان به پشتیبانی استاد از هنرجو بعد از کلاس اشاره کرد. به این صورت که امکان رفع اشکال و پرسیدن سوال برای هنرجو در هر زمانی که بخواهد، وجود دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی پیشنهاد می شود.

کلاس آنلاین پیانو

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می شود.

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

هنرجویان عزیز برای اطلاع از کلاس های موسیقی  آموزشگاه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *