مقالات

آموزش ویولن از صفر تا صد

آموزش ویولن آموزشگاه راست پنجگاه

آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه توسط استادان موسیقی حرفه ای ارائه می شود.

یادگیری ساز زهی کاری بسیار چالش برانگیز است؛ اما این مسئله زمانی حل می شود که بهترین استاد موسیقی را در اختیار داشته باشید تا به شما در یادگیری درست آلات موسیقی زهی کمک کند. همچنین استاد موسیقی نه تنها به شما در یادگیری ساز کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا آن تکنیک ها و اصولی را که می توان برای افزایش مهارت ها و توانایی های نوازندگی دنبال کنید، یاد بگیرید.

ویولن از جمله سازهای زهی است که صدای آرام بخشی را تولید می کند که از فاصله خوبی شنیده می شود. این نوع صدای آرامش بخش می تواند به راحتی و به سرعت به گوش برسد و باعث ایجاد علاقه در بین افراد برای یادگیری ویولن می شود. برای آموزش ویولن باید از یک استاد موسیقی حرفه ای کمک بگیرید که می تواند به شما در یادگیری صحیح این ساز کمک کند.

آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه ارائه می شود که می تواند به شما هنرجویان گرامی در یادگیری این ساز کمک بزرگی کند. چه مبتدی باشید و چه در مرحله پیشرفته نواختن ویولن هستید، همیشه در این آموزشگاه موسیقی آموزش ویولن به صورت حضوری یا آنلاین برای شما امکانپذیر خواهد بود.

برای استفاده از کلاس های موسیقی آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه می توانید با تلفن 02165253009 تماس بگیرید. 

آموزش ویولن با استاد موسیقی خصوصی

ممکن است استفاده از یک استاد موسیقی خصوصی برای آموزش ویولن تا حدی گران نظر برسد؛ اما به علت افزایش یادگیری مقرون به صرفه خواهد بود. دروس موسیقی یا آموزش سازهای زهی ارائه شده در کلاس های خصوصی موسیقی بسیار عالی، کامل و جامع است. وقتی از این نوع کلاس موسیقی استفاده می کنید، مهارت و توانایی های موسیقی شما به راحتی افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که استادان موسیقی خصوصی می تواند تفاوت بزرگی برای کسانی که علاقه زیادی به یادگیری ویولن دارند، ایجاد کنند.

انواع ویولن

چهار نوع اصلی ویولن وجود دارد که شامل آکوستیک، برقی، بی صدا و مسافرتی می شود.

1- ویولن آکوستیک

ویولن‌ آکوستیک محبوب‌ترین نوع است که استفاده از آن بسیار رایج است. ویولن‌های آکوستیک از چوب ساخته شده‌اند و بدون برق نواخته می‌شوند.

2- ویولن برقی

ویولن الکتریکی از نظر شکل و اندازه شبیه به ویولن های آکوستیک است، اما از مواد مصنوعی ساخته شده و از طریق تقویت کننده نواخته می شود. این نوع برای نوازندگانی که صداها و افکت های مختلف را تجربه می کنند، انتخابی عالی است.

3- ویولن بی صدا

ویولن‌های بی‌صدا، ویولن‌های آکوستیک هستند که در آن وسیله‌ خاصی تعبیه شده‌اند تا به نوازنده امکان دهد بدون ایجاد سر و صدا تمرین کند. این نوع ویولن برای افرادی که در آپارتمان‌ زندگی می‌کنند که سر و صدا ممکن است مشکل ساز باشد، عالی است.

4- ویولن مسافرتی

ویولن‌های مسافرتی کوچک‌تر از ویولن‌های سایز کامل هستند و به همین دلیل می‌توان آنها را راحت‌تر با خود همراه کرد. این نوع ویولن یک گزینه عالی برای ویولونیست های مبتدی است که هنوز روی تکنیک خود کار می کنند و آماده سرمایه گذاری در یک ساز با اندازه کامل نیستند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی آموزش خصوصی موسیقی، مراحل و مزایای آن پیشنهاد می شود.

ویولن راست پنجگاه

تکنیک های مهم در یادگیری ویولن

قبل از آموزش ویولن باید مبانی و تکنیک های استفاده از آن را یاد بگیرید که در ادامه به طور کامل درباره آنها توضیح داده شده است.

1- در دست گرفتن ویولن

اولین کاری که باید انجام دهید این است که چگونه ویولن را در دست بگیرید. ویولن باید روی شانه چپ شما قرار گیرد، به طوری که گردن ویولن به سمت شما باشد. از دست چپ برای نگه داشتن گردن ویولن و از دست راست برای نگه داشتن آرشه یا کمانه (وسیله ای است که برای نواختن سازهای زهی به کار می رود) استفاده کنید.

2- چگونگی استفاده از آرشه

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که باید یاد بگیرید استفاده از آرشه ویولن است. به این صورت که باید آن را از یک رشته به رشته دیگر به صورت صحیح بکشید. برای انجام این کار، باید از انگشت خود استفاده کنید تا کمانه را کمی از روی نت ها بلند کنید. سپس می توانید کمانه را به رشته مورد نظر منتقل کنید. هنگام عبور از رشته ها حتماً از حرکات صاف و یکنواخت استفاده کنید.

3- نحوه نگه داشتن آرشه

نکته بعدی که باید یاد بگیرید نحوه نگه داشتن صحیح آرشه است. شما باید آن را در دست راست خود با انگشت اشاره  بگیرید. سپس باید از سه انگشت اول دست چپ خود برای نگه داشتن ویولن استفاده کنید. شست دست چپ شما باید پشت ویولن قرار گیرد. هنگام استفاده از آرشه، مطمئن شوید که از یک حرکت صاف و یکنواخت استفاده می کنید. برای این کار با روند طولانی و آهسته شروع کنید، سپس به راحتی بیشتر سرعت را افزایش دهید.

اندازه مناسب برای ویولن

یکی از دغدغه های اصلی هنرجویان، خرید ویولن با اندازه مناسب است. بدیهی است که شما نمی توانید به یک کودک پنج ساله یک ویولن با سایز کامل بدهید و از او انتظار داشته باشید که بتواند ساز را کنترل کند. همچنین هنگامی که افراد در سنین نوجوانی خود هستند، تلاش برای همگام شدن با جهش های رشد می تواند بسیار دشوار باشد (به خصوص با توجه به هزینه های ویولن).

حتی ممکن است بزرگسالان نیز هنگام انتخاب سایز مناسب با مشکل مواجه شوند. خوشبختانه، پس از کمی تحقیق، انتخاب ویولن مناسب سخت نخواهد بود.

هشت اندازه اصلی برای ویولن وجود دارد که عبارت است از:

  • 1/16
  • 1/10
  • 8/1
  • 4/1
  • 2/1
  • 4/3
  • 8/7
  • 4/4

کوچک ترین ویولن 1/16 و بزرگ ترین با اندازه استاندارد 4/4 است. با این حال از نظر فنی اندازه استاندارد برای ویولن وجود ندارد. بنابراین استاد موسیقی ویولن می تواند به شما کمک می کند تا اندازه ویولن مناسب را برای خود تهیه کنید. با این کار به شما کمک می کند تا به اصول اولیه نواختن ویولن تسلط پیدا کنید.

با در نظر گرفتن همه این موارد، به دست آوردن اندازه صحیح ویولن برای هر هنرجو بسیار مهم است. در ادامه یک راهنمای تقریبی برای یافتن اندازه مناسب بیان شده است:

ویولن 1/16: برای کودکان بسیار خردسال 3 تا 5 سال مناسب است.

ویولن 2/1: برای کودکان 7 تا 9 سالگی مناسب است.

ویولن 4/3: برای نوجوانان 9 تا 12 سال رایج است.

ویولن 8/7: برای نوجوانان و برخی بزرگسالان پیشنهاد می شود.

ویولن 4/4: در نهایت تمام نوازندگان به یک ویولن با اندازه کامل نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله هزینه کلاس موسیقی در آموزشگاه موسیقی پیشنهاد می شود.

ویولن حرفه ای

آموزش ویولن برای کودکان

بهترین سن برای شروع یادگیری موسیقی از دوران کودکی است؛ اما عده ای هم هستند که این سن را گذرانده و اکنون بالغ شده اند. حتی بزرگسالان نیز اگر علاقه زیادی به این کار داشته باشند، می توانند سازهایی مانند ویولن و پیانو را یاد بگیرند. آموزش ویولن برای کودکان با هدف کمک به کسانی که می خواهند آن را یاد بگیرند، انجام می شود.

ویولن یک ساز موسیقی است که توسط بسیاری آموزش داده می شود؛ اما زمانی که کودک آن را یاد می گیرد، باید وضعیت بدنی، تکنیک ها و اصول آن به اندازه کافی ثابت بماند. با استفاده از کلاس های موسیقی استادان حرفه ای، می توان آن را محقق کرد.

ثبت نام یک کودک کوچک در کلاس های ویولن یا موسیقی ارزش فوق العاده ای دارد، البته قبل از این کار باید توانایی آن را مورد بررسی قرار داد، تمرکز و علاقه کودک نیز در یادگیری آن بسیار تاثیر خواهد داشت.

برای آموزش ویولن در کودکان، باید تکنیک، لحن، ریتم و تئوری ضروری آموزش داده می شود و استادان موسیقی باید تلاش کنند تا آنها را برای یادگیری و لذت بردن از موسیقی تشویق کنند.

استادان موسیقی ویولن را با دو روش سوزوکی و کلاسیک آموزش می دهند.

آموزش ویولن برای مبتدیان

در ابتدا برای نواختن ویولن، افراد باید با دانش پایه مانند تولید صدای زیبا، تئوری موسیقی را بیاموزند. سپس به افراد آموزش داده می شود تا اندازه مناسب ویولن را انتخاب کنند. بعد نحوه نگه داشتن ویولن و آرشه آموزش داده خواهد شد. سپس درباره خواندن نت ها و ریتم ها به هنرجو توضیح داده می شود.

در تمام مراحل آموزشی استاد موسیقی تلاش می کند که هنرجویان موارد آموزشی را به صورت اصولی یاد بگیرند. همچنین یک برنامه آموزشی منحصر به فرد برای هر هنرجو در نظر گرفته می شود. البته تمام این موارد فقط در آموزشگاه های معتبر مانند آموزشگاه راست پنجگاه انجام می شود. 

برای یادگیری بیشتر پیشنهاد می شود که هنرجویان نیز سوالات خود را در حین آموزش ویولن و گذراندن دوره های آموزشی از استاد موسیقی بپرسند. این کار موجب افزایش یادگیری و تسریع در روند آموزشی خواهد شد.

آموزش آنلاین ویولن

برای نواختن ساز ویولن همانند سازهای دیگر می توانید آن را به صورت خصوصی یا گروهی و آنلاین یا حضوری یاد بگیرید. از آنجایی که آموزش آنلاین موسیقی مزایایی بسیار مانند کاهش هزینه های رفت و آمد و تسریع در روند یادگیری دارد، برای یادگیری ویولن نیز می توان از آموزش آنلاین آن بهره مند شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آموزش موسیقی آنلاین پیشنهاد می شود.

یادگیری نواختن ویولن

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا به صورت حضوری و آنلاین و گروهی یا خصوصی برگزار می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می‌شود.

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

از ویدیوهای آموزشگاه راست پنجگاه در آپارات دیدن کنید.

برای شرکت در کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف می توانید از طریق لینک زیر با آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *