مقالات

چگونگی آموزش خصوصی موسیقی، مراحل و مزایای آن

آموزش خصوصی موسیقی

بسیاری از هنرجویان تعجب می کنند که وقتی تحت آموزش خصوصی موسیقی قرار می گیرند، روند یادگیری چگونه خواهد بود. با توضیح درباره چگونگی آموزش‌ موسیقی مؤثرتر، از مزایای استفاده از آن برخوردار خواهید شد. حتی اگر قبلاً کلاس های موسیقی زیادی را شرکت کرده باشید، این مقاله به شما کمک می کند تا روند را بهتر درک کنید و یادگیری خود را به حداکثر برسانید.

در ادامه می آموزید که یک آموزش موسیقی خصوصی ایده‌آل چگونه به نظر می‌رسد، در طول درس چه اتفاقی می‌افتد و باید در خانه چه کاری انجام دهید تا از هر درس و تجربه کلی خود به عنوان یک نوازنده بیشترین بهره را ببرید.

نواختن ساز به یادگیری مجموعه ای از مهارت ها از نحوه  تمرکز و صبور بودن تا روان خواندن و حافظه کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی تنها فعالیتی است که تمام قسمت های مغز را درگیر یادگیری می کند.

آموزش خصوصی موسیقی در آموزشگاه های معتبر

توجه داشته باشید که اکثر آموزشگاه های موسیقی، آموزش خصوصی موسیقی ندارند؛ زیرا معمولاً توانایی برگزاری این نوع آموزش را نداشته و هیچ برنامه آموزشی خصوصی واقعی برای استادان موسیقی وجود ندارد، اما در آموزشگاه راست پنجگاه کلاس انواع ساز مانند پیانو، گیتار، دف، سنتور، ویولن به صورت خصوصی یا گروهی برگزار می شود؛ همچنین کلاس موسیقی به صورت آنلاین در این آموزشگاه تدریس می شود.

هزینه آموزش خصوصی موسیقی

کلاس موسیقی به صورت خصوصی با توجه به موارد ذکر شده، دارای فواید بسیاری است، بنابراین هزینه آن نسبت به کلاس گروهی بیشتر خواهد بود، البته کلاس آنلاین یا حضوری (در خانه یا آموزشگاه) نیز در قیمت کلاس موسیقی تاثیرگذار است.

برای استفاده از کلاس موسیقی خصوصی و شهریه کلاس های آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه می توانید با تلفن 02165253009 تماس بگیرید. 

کلاس خصوصی موسیقی آنلاین

مراحل یادگیری موسیقی

روند یادگیری یک فرایند سه مرحله ای است که اساس یادگیری عالی موسیقی است. این روند تضمین می کند که شما در حال پیشرفت مداوم به سمت اهداف خود هستید، بدون اینکه تحت تأثیر قرار بگیرید. درک این فرایند به شما نشان می‌دهد که از یک کلاس موسیقی، استاد موسیقی و آموزشگاه موسیقی چه انتظاری دارید.

1- استاد موسیقی اطلاعاتی لازم را به شما ارائه می دهد

وقتی در یک کلاس خصوصی موسیقی شرکت می کنید، از شما خواسته می شود تا کاری را انجام دهید که به آن هدف می‌گویند. استاد موسیقی شما باید هدف را به وضوح مشخص کند تا شما آن را درک کنید. در بیشتر موارد، شما باید بتوانید در یک درس به هدف خود برسید. در غیر این صورت، باید درک کنید که چگونه در مدت زمان طولانی تری به هدف خود دست خواهید یافت. استاد موسیقی شما باید فقط اطلاعات لازم برای دستیابی به آن هدف را به شما بدهد. یک استاد موسیقی حرفه ای می داند که چگونه این کار را درست انجام دهد.

هدف می تواند هر چیزی باشد که به پیشرفت شما به عنوان یک نوازنده کمک کند. اگر برای اولین بار است که آموزش موسیقی را شروع می کنید، پس ممکن است هدف از اولین درس شما این باشد که در پایان کلاس، بتوانید ساز خود را با حالت مناسب مونتاژ، جداسازی و نگه دارید. اگر پیشرفته‌تر هستید، ممکن است هدف این باشد که بتوانید قطعه‌ای خاص را با نت‌ها و ریتم دقیق‌تر بنوازید یا اینکه به نحوه نواختن قطعه‌ای که قبلاً می‌دانید با بیان بیشتری متمایل شوید. 

اهداف می توانند تقریباً هر چیزی باشند، اما آنها برای شما، سطح نوازندگی و اهداف شما به عنوان یک نوازنده سفارشی می شوند.

2-  به هدفتان در موسیقی می رسید

استاد موسیقی به شما یاد می دهد که چگونه هدف را در طول کلاس موسیقی حضوری یا کلاس موسیقی آنلاین خود انجام دهید. وظیفه شما رسیدن به هدف در طول درس خواهد بود. استاد موسیقی بر شما نظارت خواهد کرد تا مطمئن شود که این کار را به درستی در طول درس انجام می دهید، همچنین بازخورد ارائه می دهد و در صورت نیاز به شما کمک می کند.

3- با تمرین منظم در خانه عادات خود را شکل خواهید داد

بعد از اینکه به هدف در درس رسیدید، آن را در خانه تمرین خواهید کرد تا یک عادت ایمن ایجاد کنید. این کار با تمرین دقیق و آگاهانه انجام می شود. استاد موسیقی شما می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه تمرین کنید و اثربخشی زمان خود را به حداکثر برسانید و واقعاً به شما در ایجاد این عادات امن کمک کند.

وقتی در آموزش خصوصی موسیقی شرکت می کنید و درس های مختلف به شما آموزش داده می شود، استاد موسیقی شما عادتی را که از طریق تمرین ایجاد کرده‌اید، بررسی می‌کند. اگر به خوبی شکل گرفته باشد، مجموعه اطلاعات بعدی و هدف درس بعدی خود را دریافت خواهید کرد.

اگر عادت شما به خوبی شکل نگرفته باشد یا چیزی را اشتباه یاد گرفته اید، استاد موسیقی درس شما را تنظیم می کند و هدفش را دوباره مرور می کند تا به شما در یادگیری صحیح آن کمک کند.

این یک فرایند بسیار آسان است. وقتی این مراحل را در چرخه یادگیری دنبال کنید، به پیشرفت عالی دست خواهید یافت. بنابراین استاد موسیقی و آموزشگاه موسیقی مسئولیت هایی برای کمک به پیشرفت شما خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله هزینه کلاس موسیقی در آموزشگاه موسیقی پیشنهاد می شود.

آموزش موسیقی خصوصی

مسئولیت استاد موسیقی

وظیفه استاد موسیقی شما این است که یک نگرش مثبت و حمایتی نشان دهد و کار شما را ارزیابی کند. او باید اطلاعات درست و اهداف مشخص را در اختیار شما بگذارد. همچنین باید مسیری را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف شخصی خود برنامه ریزی کند و باید بتواند رویکرد تدریس شنیدن و نحوه توضیح دادن موارد آموزشی را طوری تنظیم کند که با سبک یادگیری فردی شما سازگاری داشته باشد.

مسئولیت هنرجو

وظیفه شما این است که به استاد موسیقی و توصیه های او اعتماد کنید و بهترین تلاش خود را در طول هر درس موسیقی انجام دهید. باید خوب یادداشت برداری کنید، اطلاعات و اهداف را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید. سپس باید آن را طبق دستور در طول درس موسیقی خود اعمال کنید. همچنین اگر از چیزی مطمئن نیستید یا اطلاعاتی را که معلمتان ارائه می‌کند، متوجه نمی‌شوید، باید حتماً سؤال بپرسید. در نهایت بدانید که برای افزایش یادگیری و تبدیل شدن به نوازنده حرفه ای، باید در خانه تمرین مکرر داشته باشید.

مسئولیت والدین (اگر هنرجو کودک باشد)

در صورتی که دانش آموز کودک باشد والدین باید به آن کمک کنند؛ اما نقش والدین با توجه به سن و توانایی هر دانش آموز متفاوت است. مسئولیت اصلی والدین این است که اطمینان حاصل کند که هنرجو تمرین می کند و از پیشرفت آن به عنوان یک نوازنده حمایت می کند. با این حال، والدین نیازی به مشارکت مستقیم در این تمرین ندارند.

اگر استاد موسیقی اهداف را به خوبی برای هنرجو توضیح دهند، دانش آموز باید بتواند بدون نظارت مستقیم آنها را به انجام برساند. ممکن است اگرچه کودک برای تمرین نیاز به تشویق داشته باشد.

فواید آموزش خصوصی موسیقی

وقتی به مراحل یادگیری موسیقی فکر می کنید، می بینید که چقدر مهم است که در کلاس موسیقی خصوصی شرکت کنید. مراحل یادگیری به توانایی استاد موسیقی در شناسایی اهداف یک هنرجو و تنظیم روش های تدریس و اطلاعات ارائه شده برای حمایت از آن، در طول هر درس بستگی دارد.

افزایش یادگیری: اگر در حین تمرین در بین درس‌هایتان عادت‌های خوبی در خود ایجاد نکنید، استاد موسیقی باید درس بعدی را مرور کند تا مطمئن شود که شما آن عادت خوب را ایجاد کرده‌ و واقعاً به هدفی که مشخص شده، دست می‌یابید.

انجام هیچ یک از موارد ذکر شده در یک کلاس موسیقی گروهی، آسان یا حتی امکان پذیر نیست، به خصوص زمانی که شما یک هنرجو مبتدی هستید. 

آموزش سریع: اهمیت آموزش موسیقی به صورت خصوصی در ایجاد عادات خوب، تسهیل مراحل یادگیری موسیقی و ارائه بهترین ارزش ممکن برای زمان و تلاشی که برای هر درس گذاشته می شود، تمرکز دارد.

توجه و تمرکز بیشتر استاد موسیقی به هنرجو: به یاد داشته باشید که وقتی تحت آموزش خصوصی موسیقی هستید، توجه بی‌نظیر استاد موسیقی خود را دریافت خواهید کرد. شما قادر خواهید بود با سرعتی پیشرفت کنید که برای نیازهای شما مناسب است، نه اینکه به پیشرفت کلی گروه درسی وابسته باشید. این روند به آن معنا است که اگر مهارتی را به سرعت سایر نوازندگان تسلط ندهید، عقب نخواهید ماند؛ همچنین اگر مهارتی را ایجاد کرده باشید که سایر هنرجویان هنوز روی آن کار می کنند، خسته نخواهید شد.

به علاوه، از آنجایی که شما تنها هنرجو در کلاس خصوصی موسیقی هستید. استاد موسیقی می تواند تفاوت های ظریف در نوازندگی شما را بشنود و می تواند وقت بگذارد تا چیزهای کوچکی را تنظیم کند، مانند حالت بدن یا جمله بندی که می‌تواند تفاوت بزرگی در پیشرفت شما به عنوان یک نوازنده ایجاد کند. بنابراین این روند به آن معنا است که استاد موسیقی انتظارات زیادی از شما خواهد داشت و شما باید قبل از آموزش درس جدید، واقعاً بر مهارت ها و موسیقی که روی آن کار می کنید، تسلط داشته باشید.

در حقیقت برای تبدیل شدن به یک نوازنده عالی راهی بهتر از دریافت آموزش های خصوصی موسیقی از استاد موسیقی برتر در بهترین آموزشگاه موسیقی مانند آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه وجود ندارد. استادان این آموزشگاه می خواهند موفقیت شما را ببینند؛ زیرا مراحل یادگیری موسیقی را درک کرده و از آن استفاده می کنند.

یادگیری یک ساز به صورت خصوصی یا گروهی و آنلاین یا حضوری به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. پیشرفت شما در طول هفته ها، ماه ها و سال ها تمرین نشان داده می شود. صبور باشید، نتایج آن عالی خواهد بود. روند ساده آموزشی را با تمرین مدام دنبال کنید. به این مورد نیز باور داشته باشید که شما می‌توانید بدون توجه به سن، سابقه یا توانایی‌تان پیشرفت عالی داشته باشید و به یک نوازنده ماهر تبدیل شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله نحوه انتخاب ساز مناسب پیشنهاد می شود.

آموزش خصوصی گیتار

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا به صورت حضوری و آنلاین و گروهی یا خصوصی برگزار می شود. همچنین لازم به ذکر است که در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می‌شود.

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

ویدیوهای آموزشگاه راست پنجگاه در آپارات را مشاهده فرمایید.

برای شرکت در کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف می توانید از طریق لینک زیر با آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *