مقالات

آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی

آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی

اگر می خواهید نواختن گیتار را یاد بگیرید، ممکن است ندانید از کجا شروع کنید؟ یا اینکه بهترین راه برای آموزش گیتار چیست؟ آیا می توان گیتار را در خانه یاد گرفت یا به استاد موسیقی نیاز است؟ از کدام نوع گیتار باید استفاده کرد؟ و خیلی از سوال های دیگر که پاسخ به آن را نمی دانید، بنابراین قبل از هر کاری باید اطلاعات خود در این مورد افزایش دهید. 

بنابراین برای یادگیری نواختن گیتار، اطلاعات مفید موجب می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه برای آگاهی بیشتر برخی موارد مهم قبل از شروع آموزش گیتار توضیح داده شده است. 

آموزش گیتار از صفر

 به عنوان یک مبتدی، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری گیتار این است که به آرامی شروع کنید و سبکی را که دوست دارید نواختن را یاد بگیرید، بیاموزید. شما می توانید با آهنگ های آسان، گیتار را بیاموزید که به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی را که یاد می‌گیرید، در عمل پیاده کنید. این روند می تواند به حفظ انگیزه شما کمک کند.

راهکارهای مفید برای یادگیری گیتار

هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد، ارزش انجام را دارد: این روند به آن معنا است که برای تقویت یک مهارت خاص نیاز به زمان، صبر و تمرین دارد. یادگیری نواختن گیتار تفاوتی ندارد. اگرچه ممکن است تعجب کنید که ساده ترین راه برای یادگیری گیتار چیست، حقیقت این است که هیچ میانبر یا جایگزینی برای ایجاد یک برنامه تمرینی منظم وجود ندارد.

یکی از مهم ترین چیزهایی که نوازندگان گیتار مبتدی باید بدانند این است که باید صبور باشند: حتی بهترین گیتاریست ها یک شبه حرفه ای نشده اند. مهم است که هر روز زمانی را برای تمرین اختصاص دهید (به نشستن و تمرین، مقیاس ها و تکنیک های مربوط به نواختن گیتار)، حتی اگر هر روز چند دقیقه باشد. ایجاد عادات خوب سخت تر از ترک عادت های بد است.

پیشنهاد ویژه راست پنجگاه: آموزش گیتار

آموزش گیتار راست پنجگاه

در حالی که تمرین منظم هنگام شروع به نواختن گیتار ضروری است، راهکارهای دیگری وجود دارد که یادگیری گیتار را تا حد امکان آسان می کند. برخی از این راهکارها عبارت است از:

  • انتخاب گیتار مناسب با توانایی و استعداد شما
  • آموزش تحت نظارت اساتید حرفه ای
  • یادگیری گیتار با اصول اولیه نواختن
  • تمرین، تمرین، تمرین
  • فراگیری مهارت با آهنگ و تقویت شنوایی

آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی

یادگیری گیتار توسط استاد موسیقی حرفه ای تجربه ای است که هرگز فراموش نمی شود؛ زیرا لذت نواختن را دو چندان می کند و مانع از دلسرد شدن شما در یادگیری موسیقی می شود. یک استاد موسیقی حرفه ای در آموزش گیتار به شما موارد زیر را می آموزد.

نحوه تنظیم گیتار: نگه داشتن گیتار در وضعیت مناسب، برای نواختن بهتر و رشد گوش ضروری است. بنابراین نحوه استفاده و نگه داشتن گیتار به صورت استاندارد توسط استاد آموزش داده می شود و او به شما می گوید که ساز شما چگونه باید تنظیم یا به اصطلاح کوک باشد. با این کار قسمت های مختلف ساز خود را درک کرده و این موارد کوچک بر صدای گیتار شما تأثیرگذار خواهد بود.

 نحوه به خاطر سپردن ترتیب سیم ها و نام ها: یادگیری نام سیم ها و ترتیب ظاهر شدن آنها بر روی گیتار می تواند به شما در شناسایی آهنگ، نت ها و انتقال آن به روش های پیشرفته تر کمک می کند. این کار توسط استاد موسیقی به شما آموزش داده خواهد شد. شما باید نکات و ترفندهایی را که برای به خاطر سپردن ترتیب سیم های گیتار و نام آنها است، یاد بگیرید.

نحوه درست نگه داشتن پیک گیتار: یکی از موارد در آموزش گیتار نگه داشتن پیک گیتار است. نحوه صحیح نگه داشتن پیک می تواند به شما کمک کند صدای بسیار دلپذیرتری ایجاد کنید. درک بیشتر در مورد صداهای مختلف به دست آمده با پیک هایی با ضخامت متفاوت نیز می تواند به شما کمک کند تا بشنوید که چگونه انتخاب مناسب می تواند بر آهنگ گیتار شما تأثیر بگذارد.

نحوه نواختن نت روی گیتار: یکی از اولین چیزهایی که به عنوان یک گیتاریست مبتدی به شما آموزش داده می شود، این است که یاد بگیرید انگشتان خود را چگونه روی گیتار قرار دهید تا مطمئن شوید که نت به درستی زده می شود. شنیدن واضح نت ها کلید شناسایی نت ها و یادگیری صحیح نحوه نواختن گیتار است.

چگونگی نحوه نت زدن: موارد جزیی مانند راحت نگه داشتن مچ دست در حین ضربه زدن نه تنها می تواند به شما در دستیابی به سبک روان تری کمک کند، بلکه می تواند به کاهش درد یا سفتی بعد از یک جلسه تمرین نیز کمک کند. این مورد نیز توسط اساتید موسیقی حرفه ای آموزش داده می شود.

برای بهره گیری از تمام موارد مهم در یادگیری و نحوه استاندارد آموزش گیتار می توانید در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه ثبت نام کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه ویژگی های خاص یک استاد موسیقی کودک مقاله پیشنهاد می شود.

آشنایی با انواع گیتار

گیتار، جزو سازهای زهی است که با استفاده از پیک یا انگشت نواخته می شود. این ساز به علت ارتعاش صدا با نواختن سیم های مختلف در گروه سازهای زهی قرار می گیرد. در ادامه برای آگاهی بیشتر شما هنرجویان گرامی انواع گیتار توضیح داده شده است، با مطالعه آن در هنگام خرید ساز خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1- گیتار آکوستیک

در این نوع گیتار وسیله ای جز بدنه چوبی ساز، صدای سیم را تقویت نمی کند که برخلاف گیتار با بدنه استیل با سیم‌های نایلونی سیم‌بندی می‌شود. این نوع ساز به گیتار کلاسیک نیز معروف است.

بسیاری از سبک های مختلف موسیقی مانند سبک های فولک، فلامنکو و کلاسیک بر روی گیتار آکوستیک می شوند. سبک فلامنکو با ریشه اسپانیایی اغلب در انتخاب انگشت، نحوه کندن سیم ها و نحوه نگه داشتن گیتار با سبک کلاسیک متفاوت است.

2- گیتار الکتریک

گیتار الکتریک نوعی گیتار است که از پیک برای تبدیل ارتعاش سیم‌های خود به جریان الکتریکی استفاده می‌کند که توسط تقویت‌کننده و بلندگو بلندتر می‌شود.

گیتار الکتریکی از نظر بدنه و تعداد سیم به انواعی مختلفی تقسیم می شود. گیتارهای باس الکتریک، انواع گیتارهای اسلاید الکتریک و گیتارهای استیل پدالی نیز در دسته گیتارهای الکتریک قرار می گیرند و فناوری گیتار الکتریک به انواع سازهای زهی دیگر نیز گسترش یافته است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه آموزش پیانو مقاله پیشنهاد می شود.

آموزش حرفه ای گیتار

آموزش گیتار در کودکان

در آموزشگاه های موسیقی آموزش گیتار در رده های سنی مختلف با یکدیگر متفاوت است. به خصوص در هنگام آموزش کودکان باید موارد بسیار جزیی نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این آموزش باید به کودک کمک کرد تا با گیتار خود دوست شود. گیتار می تواند ابزاری ترسناک برای او باشد. بنابراین باید او را تشویق کرد تا با گیتار بازی کند، روی بدنه آن ضربه بزند تا پژواک بشنود و سیم‌ها را به‌طور تصادفی ضربه بزند.

این نوع نواختن بدون ساختار با ساز به کودک کمک می کند تا با صدای گیتار آشنا شود.

همچنین اگر کودک واقعاً کوچک باشد (4 تا 6 سال)، ممکن است بلافاصله آماده شروع با موسیقی واقعی نباشد یا ممکن است یک کودک نتواند مفاهیمی را که می خواهید به او بیاموزید به سرعت یک نوجوان یا بزرگسال درک کند. در این موارد یک استاد موسیقی کودک فقط باید بگذارید که او با بازی تجربه نواختن را کسب کند.

خدمات آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه

در آموزشگاه موسیقی راست پنجگاه با حضور اساتید برتر موسیقی ایران، کلاس های آواز، تار، سه تار، ویولن، پیانو، تنبک، دف، سنتور، کاخن، گیتار کیبورد و ملودیکا برگزار می شود.

در این آموزشگاه برای تمام رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان، یادگیری موسیقی به زبان ساده ارائه می شود.  

یکی از مهم ترین اهداف آکادمی موسیقی راست پنجگاه برگزاری کنسرت های هنرجویی در پایان هر فصل، کلاس های گروه نوازی برای ایجاد انگیزه و از بین بردن استرس در خصوص جمع نوازی است.

هنرجویان عزیز برای اطلاع از کلاس های موسیقی  آموزشگاه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر با آموزشگاه تماس بگیرید.

4 فکر در مورد “ آموزش گیتار با بهترین استاد موسیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *